Звіт завідувачки Запорізької філії                        Миценко В.М. за 2019-2020 навчальний рік

Вступ

Запорізька філія І-ІІ ступенів КЗ « Широківська ОШ ЗСО» є комунальною власністю Широківської слищної  ради. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти виконавчого комітету Широківської селищної ради , якому делеговані відповідні повноваження.

   Будівля школи прийнята в експлуатацію в 1967 році, земельна ділянка школи становить 2 га.

    В 2019-20 н.р. школа повністю забезпечена кадрами згідно штатного розпису. При підборі нових кадрів обов’язково враховується фахова підготовка особистості, особисті та моральні якості, працездатність тощо.

      В 2019-20 н.р. всі учні школи на 100% були забезпечені підручниками.

    Школа працювала за освітніми програмами та навчальними планами початкової школи та основної школи з українською мовою навчання  . Всі навчальні програми в 2019-20 н.р. виконані. Про  успішность учнів школи свідчать результати моніторингів за предметами.

  Загальна  кількість  учнів,  які  навчалися  в  закладі в 2019-20 н.р.- 39,  в  т.ч.:

- кількість  учнів  1-4 класів - 16

- кількість  учнів  5-9 класів -23

- прогнозований набір  в  1 клас - 5

- робота  групи  продовженого  дня,  кількість  дітей - 30 учнів 1- 7 класи.

Кадрове забезпечення:

Загальна  кількість  працівників  закладу - 22,  в  т.ч.:

-      обслуговуючий персонал:

бібліотекар – 1

водій – 1

кочегар -1

робітник -1

прибиральник  - 2

сторож - 2;

двірник - 1

- педагогічних  працівників - 13

- вища  освіта                                - 12 чол.;

-   спеціальна педагогічна                       - 1 чол.

За  кваліфікаційними  категоріями:

- вища  категорія               – 6 чол.;

- І категорія                                   – 4 чол.;

- ІІ категорія                                  – 2 чол;

- 9 тарифний  розряд                    – 1 чол;

Звання  «старший  вчитель»  – 2 чол;

- пенсіонери - 3 - 23 % (кількість,  %  від  загальної  кількості);

- вакантних  посад станом  на  01.09.2020 р.- немає.

Атестація педагогів школи також здійснювалась у 2019-2020 н.р. згідно з перспективним планом.

           У звітньому році було атестовано бібліотекаря  школи Будьонну Г.Л.(без педагогічної освіти) на відповідність займаній посаді.

 

 

Ефективність  навчально-виховного  процесу

Аналіз якості рівня навченості показує, що причинами виникнення проблем  успішності є низька мотиваційна основа, недостатня робота з уч­нями, які мають достатній  потенціал, недостатній зв'язок учителів із бать­ками, несвоєчасне повідомлення батьків про рі­вень успішності дітей через щоденники.  Фактором негативного впливу на рівень навчальних досягнень учнів залишається недостатнє володіння і практичне втілення таких важливих педагогічних компетентностей як комунікативна, компетентність самоосвіти і саморозвитку, продуктивної та творчої діяльності. У зв’язку з карантином у закладі було організовано  дистанційну освіту.

Вчителі самі обирали доступну дітям і батькам форму проведення дистанційних занять: розміщення матеріалів на сторінці  школи у Фейсбук, через електронну пошту,  у вайбер-групах та в режимі онлайн-конференцій тощо. У початкових класах навчання забезпечує переважно один вчитель, тому він зазвичай  користується однією або кількома технологіями для організації навчання за узгодженим розкладом. У 5-9 класах кожен предмет викладає окремий педагог, і тут використовувалися різні платформи, технології, соціальні мережі, що ускладнювало організацію навчання вдома батьками та учнями. Завдання діти отримували  згідно шкільного розкладу. Але дистанційна освіта показала, що не всі педагоги, батьки, діти  готові до такої форми навчання. Основні проблеми:

не  кожен вчитель та учень  забезпечений інтернетом та відповідними гаджетами, які б  дозволили б якісно провести дистанційне навчання;

учні не ставляться до дистанційного навчання серйозно і не вважають домашнє завдання обов’язковим;

легковажне ставлення  самих батьків до дистанційного навчання;    відсутність освітніх платформ для якісного навчання і головне відсутня належна підтримка від держав.

Адміністрацією школи визначено середній навчальний бал по класах з предметів інваріантної складової навчального плану за ІІ семестр по класах, предметах та загальний по школі серед 5-9 класів:

5кл-7,8; 6 кл-6,9; 7 кл-6,4; 8 кл-7,9; 9 кл-6,1;

середній бал по школі -7,2б.

З усіма учнями та їх батьками, які мають оцінки початкового рівня, класними керівниками були проведені індивідуальні бесіди в онлайн-режимі, вчителями-предметниками проведено додаткові онлайн- консультації з предметів.

Питання навчальних досягнень учнів розглядалися на нараді при завідуючій філією, з’ясовувалися причини слабкої ус­пішності учнів.

Моніторинг

                       якості знань учнів Запорізької філії КЗ «Широківська ОШ ЗСО»

за ІІ семестр  2019 – 2020 н.р.

№пп

Клас

К – сть учнів

Навчальні досягнення

Якісний

показник

1-3 бали

%

4-6 балів

%

7-9 балів

%

10-12 балів

%

 

1

4

 

 

-

-

-

-

-

-

-

 

2

4

 

 

-

-

-

-

-

-

-

 

3

4

-

-

1

25

3

75

-

-

75

 

4

4

-

-

2

50

2

50

-

-

50

 

5

4

-

-

2

50

2

50

-

-

50

 

6

5

 

 

2

40

3

60

 

 

60

 

7

6

-

-

4

66

2

34

-

-

34

 

8

4

 

 

   2

50

1

25

1

25

50

 

9

4

 

 

4

100

-

-

-

-

-

 

Всього

39/31

 

 

17

54

13

42

1

4

46

 

 

  В  районних та обласних  предметних олімпіадах взяли участь учнів школи, які отримали такі результати:

Предмет

Клас

П.І.П. переможця районного туру

 

Зайняте місце

П.І.П. вчителя, який викладає предмет

Біологія

8

Перов Дмитро

І

Лукаш І.В.

Хімія

8

Перов Дмитро

ІІІ

Білоусенко Т.В.

Математика

8

Перов Дмитро

І

Мерончук З.А.

Укрмова

8

Перов Дмитро

ІІ

Миценко В.М.

Трудове навчання

9

Пшиченко Андрій

ІІІ

Миценко Ф.М.

 

Предмет

Клас

П.І.П. переможця обласного туру

 

Зайняте місце

П.І.П. вчителя, який викладає предмет

Біологія

8

Перов Дмитро

І

Лукаш І.В.

 

Про виконання навчальних планів і програм у  2019-2020 навчальному році

       

     Навчальний процес у школі організований відповідно до робочого навчального плану школи. Згідно нього навчання у ІІ семестрі  тривало з 13 січня   по 29 травня 2020 року. З  13 березня по 29 травня в школі було організовано дистанційне навчання    відповідно наказу  відділу  освіти  виконавчого  комітету  Широківської  селищної  ради  за  №45  від  17.03.2020  «Про  організаційні  заходи  для  запобігання  поширенню  корона вірусу COVID-19», наказу КЗ «Широківська ОШ ЗСО» від 19.03.2020 року №93-1 о/д «Про організаційні  заходи  щодо запобігання  поширення коронавірусу COVID-19 та  режим  роботи  закладу в період карантину».

 На початку січня  2020 року згідно з планом внутрішнього контролю адміністрацією школи було перевірено календарні плани вчителів-предметників:  до уваги бралися загальна кількість уроків, кількість тематичних оцінок, контрольних, лабораторних, практичних робіт та екскурсій.

 Для організації дистанційного навчання учнів педагогами школи було створено класи, гуртки  у вайбері . За рекомендаціями адміністрації школи дистанційні уроки проводилися згідно розкладу уроків  та відповідно до режиму роботи школи.

З 22 травня по 01 червня 2020 року адміністрацією школи було проведено співбесіди  з вчителями, проведено перевірку навчальної документації, класних журналів, календарних та поурочних планів, зошитів для контрольних, практичних та лабораторних робіт щодо з’ясування рівня виконання навчальних програм та планів, Всі практичні,лабораторні роботи,контрольні до карантину було виконано  та записано в робочі зошити   та   зошити для контрольних робіт. Всі види обов’язкових робіт після 12 березня  виконано дистанційно в онлайн- режимі.

Під час перевірки зверталась увага на якість і своєчасність виконання  навчальних програм, зміст програмового матеріалу з кожної теми і запис виконання його в класному журналі, проведення передбаченого мінімуму контрольних, практичних, лабораторних робіт, тематичного оцінювання навчальних досягнень, умінь та навичок учнів, екскурсій, уроків позакласного читання та розвитку мовлення, обов’язкових практичних робіт  з фізики, хімії, біології.

     Проведена перевірка показала, що навчальні плани і програми за ІІ семестр 2019-2020 навчального року з усіх предметів інваріантної та варіативної частини навчального плану виконано за рахунок ущільнення.

 Вивчення навчального матеріалу було послідовним, з дотриманням кількості годин, визначених навчальними програмами на кожну тему. Записи у класних журналах відповідають навчальним програмам  і календарному плануванню.

Учителі початкових класів провели необхідну кількість контрольних робіт, видів перевірки з української мови та математики відповідно до вимог навчальних програм та критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи . Ведення класних журналів вчителями початкових класів відповідають вимогам наказу МОН України від 08.04.2015 № 412 "Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів".

Дотримувалися вимог програми при написанні контрольних робіт, творів, переказів, проведення уроків зв’язного мовлення, уроків з літератури  рідного краю вчителі української мови та літератури. Вони проводили оцінювання навичок мовленнєвої діяльності, говоріння, читання згідно вимог навчальної програми з української мови. Учитель англійської мовив початкових класах Дишко Л.І. провела контрольні перевірки навичок письма, говоріння, читання, аудіювання у кінці семестру дистанційно.

Під час перевірки виконання навчальних програм в основній школі встановлено, що вчителі математики, фізики, хімії, біології, географії дотримуються вимог Інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України № 119-529 від 27.12.2000 р. “Орієнтовані вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5-11-х класах”.Учитель математики Мерончук З.А. провела тематичні контрольні роботи відповідно до вимог програми з математики.

Учителі географії, біології, хімії, виконали передбачену програмою кількість практичних, лабораторних, контрольних робіт. З усіх предметів здійснюється тематичне оцінювання навчальних досягнень, умінь та навичок учнів. Кількість тематичних оцінок  відповідає вимогам навчальних програм.

   Вчителі основної  школи при оформленні класних журналів 5-9 класів дотримувалися вимог Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11  класів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 р. № 496. Наказом МОН № 240 від 23 червня 2000 р. «Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах I - III ступенів», відновленої наказом МОН від 29.11.2013р. №1655.

Наказом  МОНМСУ №423 від 10 травня 2011 «Про затвердження єдиних зразків ведення обов'язкової ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ст. усіх форм власності".Методичним  листом  щодо заповнення журналів з української мови та літератури, світової літератури (Лист МОН України від 21 серпня 2010 року № 1/9 – 580).

 

Про стан відвідування учнями школи

Відповідно до Закону України "Про освіту» та на виконання наказу МОН України від 04 вересня 2003 року № 595  «Про вдосконалення постійного контролю за охопленням навчанням і вихованням дітей»  та з метою забезпечення конституційного права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти, вдосконалення постійного контролю за охопленням навчанням і вихованням дітей і підлітків шкільного віку, в школі постійно здійснюється контроль за відвідуванням учнями школи.

Класні керівники у класних журналах заповнюють щоденно сторінку обліку відвідування учнями уроків та підбивають підсумки відвідування учнями  школи що семестру. Окрім того, у школі ведеться журнал контролю за відвідуванням школи. Кожного робочого дня черговий клас відмічає відсутніх на уроках, щоденна інформація передається до відділу освіти. У школі проводяться рейди «Урок», під час яких виявляють учнів, які систематично запізнюються на уроки або відсутні 1-2  дні без поважних причин. З цими учнями та їх батьками проводяться роз'яснювальні бесіди про неприпустимість безпричинних пропусків уроків.

Класними керівниками було проаналізовано відвідування учнів в період з 13.01.2020  по 12.03.2020 року. За даний період, а це 9 тижнів, без поважних причин немає жодного  пропуску. Аналіз проведено по класам та по кожному учневі окремо.На всі пропущені дні є довідки з лікарні та заяви від батьків.  Слід зазначити, що учні школи  часто залишаються вдома по заяві від батьків.  Кількість таких учнів   у класах за  вказаний період становить  становить 61% по школі.

Найбільше уроків пропустили учні  6 класу Гальченко В., Мороз Я., Пироженко Д. (по 139 уроків),  7  класу Давиденко Д. та Шишка А. (по 136 уроків), учень 8 класу Чанталой М. (54  уроки).

Жодного пропуску за даний період немає в учнів 4 класу, найменше пропусків в учнів1 класу (8 уроків) та учнів 2 класу (8 уроків).

         Класними керівниками з цими  учнями та їх батьками проведено бесіду з учнями «Відвідування школи - запорука гарної успішності учня». З батьками постійно поводяться зустрічі та консультації, також проводиться обстеження умов проживання дитини. В кожного классного керівника є номер мобільного телефону батьків , дана інформація міститься і в классному  журналі в розділі «Домашня адреса батьків», тому класні керівники та вчителі -предметники в будь- який час можуть зв’язатися з батьками та дізнатися  про причину відсутності учня.

 Всі батьки учнів школи попереджені  про відповідальність за дотримання законодавства про загальну середню освіту .

 Питання  з обліку відвідування учнями школи без поважних причин розглядалися на   нараді при завідуючій філіїі. Результати стану відвідування  учнями школи аналізуються класними керівниками та узагальнюються  адміністрацією школи.

 

 

Про підсумки методичної роботи за 2019/2020 навчальний рік

 

         У 2019/2020 навчальному році методична робота в закладі здійснювалася  з метою реалізації основних положень розпорядчих документів та комплексних програм розвитку освіти Міністерства освіти і науки України, підвищення ефективності організації навчально-виховного процесу, вдосконалення педагогічної майстерності вчителя.

Згідно з річним планом роботи опрного закладу  у 2019/2020 навчальному році  педагогічний колектив  Запорізької філії   долучився до роботи   над науково- методичним  проектом опорної  школи «Інтеграція змісту випереджаючої освіти  в навчально – виховний процес  як стратегічний напрям соціалізації громадянської особистості»

Протягом року методичну роботу було спрямовано на виконання таких завдань:

1.Забезпечення  подальшої реалізації Концепції національно – патріотичного виховання учнів як стратегічного напрямку соціалізації громадянської особистості та її духовного становлення.

2.Підвищення рівня  освіченості учнів та батьківської громади у питанні сталого розвитку, виховання соціально адаптованої, відповідальної та стратегічно мислячої особистості, співпраці з громадськістю.

3.Здійснення інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку в навчально – виховний процес у відповідності з етапом експериментальної діяльності.

4.Праця вчителів школи над підвищенням якості знань учнів та оцінювання навчальних досягнень учнів згідно вимог і стандартів освіти.

5.Створення умов для самореалізації учнів у різних видах творчої діяльності, зокрема в роботі з обдарованими учнями, покращувати результативність  участі в олімпіадах, конкурсах, шляхом індивідуального психолого – педагогічного супроводу.

6.Тісну співпрацю класних керівників з батьками  у вирішенні питань освітнього процесу, безпеки  життєдіяльності учнів, як у школі, так і за її межами.

7.Організацію освітнього процесу та модернізацію педагогічної освіти та діяльності в контексті завдань  Концепції Нової української школи, Державних стандартів початкової освіти, оновлених освітніх програм.

8.Проведення  вчителями та тренерами навчально – профілактичної діяльності.

           Кожен учитель працював над обраною власною науково-методичною проблемою. Методична робота філії  здійснювалась згідно плану роботи опорної  школи через колективну, групову, індивідуальну, дистанційну  форми  роботи.

  У 2019/2020 навчальному році у школі  працювало 13 педагогічнх працівників:  2 вчителя мають  звання «Старший вчитель», 4 вчителя мають вищу кваліфікаційну категорію, 4 - першу кваліфікаційну категорію, 2 - другу кваліфікаційну категорію, 1 – має 9 т. р.

  З метою зростання фахової майстерності вчителів, підвищення професійного рівня, творчого вирішення педагогічних завдань і проблем школи  було скоординовано роботу   до залучення працівників філії в роботу шкільних методичних об'єднань опорної школи.

           Методичні об’єднання систематично ознайомлювали педагогічних працівників з новою інформацією, передовим досвідом, сприяли впровадженню їх у навчально-виховний процес. На засіданнях методичних об’єднань обговорювалися як організаційні питання (запровадження Концепції Нової української школи, рекомендації МОН, обласної конференції, серпневої міської конференції, рекомендації методкабінету щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2019/2020 н. р., зміни у навчальних програмах, підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів), так і науково-методичні питання. Упродовж навчального року методичними обєднаннями  були проведені предметні тижні, матеріали яких оформлено у звітах і розміщені на сайті закладу.

           Протягом року проводилися методичні наради з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів, передовим педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичних видань з предметів тощо. Кожен керівник методичного підрозділу, ретельно проаналізувавши діяльність методоб’єднання, перспективно визначив пріоритети в методичній роботі на наступний навчальний рік, зокрема щодо посилення уваги роботі з обдарованими учнями, поширення передового педагогічного досвіду через публікації у фахових виданнях, узагальнення досвіду у вигляді професійного портфоліо вчителя-предметника тощо.

            Атестація педагогічних працівників  Запорізької філії  у 2019/2020 навчальному році проводилась згідно  «Типового положення про атестацію педагогічних працівників України», затвердженого наказом МОН України № 930 від 06.10. 2010 року, та наказу Міністерства освіти і науки молоді та спорту України від 20.12.2011 р. за № 1473 «Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», плану роботи атестаційної комісії Широківскої опорної школи..

Завідувачем філією Миценко В.М.  та атестаційною комісією  опорної школи своєчасно було виконано такі заходи: у вересні проведено корегування плану атестації на наступний навчальний рік, створено атестаційну комісію, узгоджено її склад з профспілковим комітетом, видано відповідні накази. Педагогічний колектив був ознайомлений із списком педагогічних працівників, що атестуються. Було перевірено строки проходження курсів підвищення кваліфікації, у жовтні закріплено за вчителями відповідальних від адміністрації школи для вивчення системи і узагальнення досвіду роботи. Складено графік проведення відкритих уроків та позакласних заходів.

В Запорізькій філії атестувалась бібліотекар школи Будьонна Г.Л. Методичні матеріали Будьонної Г.Л., узагальнено на засіданні атестаційної комісії  (протокол № 5  від 26.03.2020 н. р.).  і атестовано на відповідність займаній посаді.

      Протягом 2019/2020 навчального року на базі КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради» пройшли навчання 3 педагогічних працівника філії.

Назва , організатора

Дата проведення

ПІБ учасника

Місце роботи, посада

Тема курсів

Результат

№ посвідчення, сертифікату

КЗВО

ДАНО

13.01.2020 – 24.01.2020

Будьонна Г.Л

Запорізька філія КЗ «Широківська ОШ ЗСО»

 

 

Підвищення кваліфікації

шкільних бібліотекарів

Свідоцтво

СПК № ДН  416

82253/453

КЗВО

ДАНО

22.06.20

Мерончук З.А.

Запорізька філія КЗ «Широківська ОШ ЗСО

 

Підвищення кваліфікації

вчителів математики

Свідоцтво

 

КЗВО

ДАНО

22.06.20

Миценко

Ф.М.

Запорізька філія КЗ «Широківська ОШ ЗСО

 

Підвищення кваліфікації

вчителів історії

Свідоцтво

СПК № ДН  416

82253/

5939

 

  Для формування методологічної та теоретичної компетентності , поглиблення соціально-гуманітарних  і психолого-педагогічних знань протягом 2019-2020 навчального року   педагогічні працівники закладу успішно пройшли онлайн-курси  на платформах онлайн-освіти EdEra та Prometheus,  «Всеосвіта»  та   EdCamp     Ukraine та публікували свої свої методичні наробки.

Головним показником якості діяльності педагогічного колективу є досягнення учнів. Протягом навчального року в школі проводилася робота із залучення учнів до  участі у різних етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, турнірів, змагань конкурсів.

Учні школи постійно беруть участь у різноманітних конкурсах, турнірах, олімпіадах, конференціях районного,  обласного та Всеукраїнського рівнів.

     Традиційною колективно-груповою формою методичної роботи в школі є проведення предметних тижнів,  як комплексу навчально-виховних заходів, спрямованих на розвиток творчості учнів, поглиблення та поширення знань з предметів, збагачення науково-методичного досвіду вчителів. Вони вносять цікаві заходи та інноваційні технології до навчально-виховного процесу, удосконалюють організаційні якості вчителів та розвивають здібності учнів.    

 

 Відповідно  до  Постанови  Кабінету  Міністрів  України  від  11  березня  2020  року  №211  «Про  запобігання  поширенню  на  території  України  корона вірусу COVID-19»,  наказу  Міністерства  освіти  і  науки  України  від  16.03.2020  №406  «Про  організаційні  заходи  для  запобігання  поширенню  коронавірусу», розпорядження  голови  облдержадміністрації  від  11.03.2020  №Р-185/0/3-20  «Про  запобігання  поширенню  коронавірусу  на  території  Дніпропетровської  області» »,  наказу  відділу  освіти  виконавчого  комітету  Широківської  селищної  ради  за  №45  від  17.03.2020  «Про  організаційні  заходи  для  запобігання  поширенню  корона вірусу COVID-19», наказу КЗ «Широківська ОШ ЗСО» від 19.03.2020 року №93-1 о/д «Про організаційні  заходи  щодо запобігання  поширення коронавірусу COVID-19 та  режим  роботи  закладу в період карантину» з 13.03.2020 року в школі було організовано дистанційне навчання для учнів 1-9 класів. Для організації навчання учнів педагогами школи було створено класи, гуртки  у вайбері . До кожної групи (класу) було приєднано завідувачку філії, що дало змогу вести постійний контроль за проведенням дистанційного навчання. За рекомендаціями адміністрації школи дистанційні уроки проводяться згідно розкладу уроків, занять гуртків та відповідно до режиму роботи школи . Окрім  занять у вайбері (групові телефонні пояснення, розсилання письмових завдань, пояснення за допомогою  відео презентацій чи  відео уроків,  експрес тестування), окремі вчителі школи здійснюють дистанційне навчання через Google DUO, де створили класи/групи учнів і безпосередньо через відео зв'язок проводили уроки в режимі конференції. Для учнів, які не мають доступу до мережі Інтернет, класоводи та вчителі - предметники проводять консультації по телефону, рекомендують учням перегляд уроків по телебаченню, пересилають докладні  пояснення, завдання для самостійного опрацювання в паперовому вигляді . Більшість вчителів школи контроль знань здійснюють асинхронно, шляхом надсилання поштою (в паперовому  вигляді) або електронною поштою контрольних робіт; тестів; практичних, лабораторних робіт; робіт з розвитку зв’язного мовлення тощо). З метою посилення мотивації навчання, розвитку креативності, критичного мислення  протягом дистанційного навчання вчителі школи неодноразово оголошували онлайн акції, конкурси тощо, участь в яких зараховують при оцінюванні знань і умінь учнів, зараховують як виконання проектів з трудового навчання , образотворчого мистецтва, правознавства, української літератури,  практичних робіт з географії, природознавства, біології, історії України.

 Дистанційне навчання показало, що  учні школи опинилися  в різних умовах доступу до навчання, що є група учнів , які мають доступ до Інтернету, але їм складно навчатися в таких умовах. Вони не дотримуються розкладу занять, розкладу і вимог щодо виконання завдань, забувають виходити на зв'язок, недотримуються робочого часу вчителя тощо.

 

Про стан санітарно-гігієнічного режиму закладу

            Відповідно до річного плану школи на 2019-2020 навчальний рік, з метою забезпечення здоров’я учасників навчально-виховного процесу був проведений аналіз стану санітарно-гігієнічного режиму закладу. В результаті систематичних перевірок було встановлено:

            в школі розроблено і виконуються заходи по створенню безпечних та здорових умов праці відповідно до вимог нормативних документів.

            Навчальні класи і кабінети обладнані меблями згідно з діючими нормативними документами. Їх розміщення у класній кімнаті відповідає нормам.  Меблі підібрані відповідно до зросту дітей. Залежно від цього парти і стільці промарковані на 6 розмірів (кожному з яких відповідає певний колір маркування: до 115 см - оранжевий, 115-130см - фіолетовий, 130-145см - жовтий, 146-160см - червоний, 161-175см - зелений, 175см і вище - блакитний). В кожному класі переважають 2-3 розміри,що відповідає нормі.

            Санітарний стан класних приміщень задовільний.

            Двічі на день прибиральниці школи Пушкарьова Н.І. та Олексієнко Н.В. роблять  вологе прибирання коридорів, спортзали та класних кімнат молодших класів,5-го,6-го класів,чергові учні 7-9 класів прибирають свої класні кімнати самі  після закінчення уроків.

            На перервах відбувається провітрювання класних кімнат. Учні в цей час знаходяться на свіжому повітрі.

            Витримується тепловий режим школи: температура в класних кімнатах складає 17-18 градусів.

Перед початком опалювального сезону проведено роботу по утепленню вікон і дверей.

            Опалення здійснюється від електричних панелей.

В вересні 2019 року всі учні школи пройшли поглиблений медогляд в Чапаєвській мед амбулаторії та Широківській ЦРЛ. Дані огляду узагальнені та доведені до відома батьків. В класних журналах оформлені листи здоров’я.

            20 працівників школи пройшли медичний огляд в червні- липні 2019 р.

       Питний режим в школі забезпечується шляхом роботи питного кулера.

            Відповідно  наказу №38 МОЗ від 28.09.1994 р. «Про організацію та проведення заходів та боротьби з педикульозом», наказу №30 МОЗ України від 09.02.1991р. «Про заходи щодо профілактики і боротьби з грипом та ГРВІ в Україні» в школі постійно проводиться профілактична робота щодо попередження грипу, ГРВІ, педикульозу, гепатиту тощо.

Відповідно  до  Постанови  Кабінету  Міністрів  України  від  11  березня  2020  року  №211  «Про  запобігання  поширенню  на  території  України  корона вірусу COVID-19»,  наказу  Міністерства  освіти  і  науки  України  від  16.03.2020  №406  «Про  організаційні  заходи  для  запобігання  поширенню  коронавірусу», розпорядження  голови  облдержадміністрації  від  11.03.2020  №Р-185/0/3-20  «Про  запобігання  поширенню  коронавірусу  на  території  Дніпропетровської  області» »,  наказу  відділу  освіти  виконавчого  комітету  Широківської  селищної  ради  за  №45  від  17.03.2020  «Про  організаційні  заходи  для  запобігання  поширенню  корона вірусу COVID-19», наказу КЗ «Широківська ОШ ЗСО» від 19.03.2020 року №93-1 о/д «Про організаційні  заходи  щодо запобігання  поширення коронавірусу COVID-19 та  режим  роботи  закладу в період карантину» з 13.03.2020 року в школі було організовано дистанційне навчання для учнів 1-9 класів.

Про стан виховної роботи

  Виховна робота в школі протягом навчального року була спрямована на реалізацію  Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку Української державності, рекомендацій Листа МОН України від 07.08.2018 № 1/9-486 «Про деякі питання організації в закладах освіти виховної роботи щодо безпеки і благополуччя дитини у 2019/2020 навчальному році» , з метою формування в учнів громадянської відповідальності і правової самосвідомості, духовності і культури, ініціативності, самостійності, толерантності, здатності до успішної соціалізації в суспільстві і активної адаптації на ринку праці, а також створенню сприятливих умов для вільного розвитку творчої особистості учнів.

У  2019- 2020 навчальному році для реалізації даної мети в школі виховна робота серед неповнолітніх проводилась за всіма існуючими у виховній роботі напрямками:

·         формування особистих рис громадян України, національної свідомості та самосвідомості учнів;

·         виховання духовної культури особистості;

·         виховання поваги до Конституції і законодавства України, державної символіки;

·         формування високої мовної культури, оволодіння українською мовою;

·         утвердження принципів загальнолюдської моралі на основі віднослення історичної памяті;

·         збагачення народних традицій, звичаїв;

·         виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності та культури розумовї праці;

·         формування творчої працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря;

·         забезпечення повноцінного фізичного розвитку учнів,  охорони та зміцненння здоровя;

·         формування екологічної культури учнів, гармонії їх відносин з природою;

·         створення умов для творчого розвитку природних  обдарувань дитини, залучення учнів до різноманітної діяльності, самореалізації;

·         посилення уваги до питань – морально – етичного виховання, створення системи успішної профілактики відхилень у поведінці учнів;

·         підпорідкування змісту, форм і методів роботи визначенню особистості дитини як найвищої соціаьної цінності;

·         створення умов для соціального захисту дітей, особливо дітей – сиріт та двтей, що залишилися без батьківського піклування;

·         зміцнення служби соціальної та психолого – педагогічної допомоги дітям, батькам, сім’ям;

·         організація педагогічно – дослідницької системи учнівського самоврядування, колективне планування діяльності вчителів та учнів через раду, учнівський комітет;

·         доцільне використання можливості позашкільних навчально – виховних закладів для організації позакласної та позашкільної  роботи.

  На початок навчального року в школі навчалося 43 учні (9 класів), працювало  4 класні керівники. Зайнятість учнів у позакласній діяльності складає 100 % . 

 Згідно  з  річним  планом роботи школи на 2019/2020 н.р. було проведено комплекс виховних заходів, які мали високу якість та результативність.

 З  метою формування ціннісного ставлення до суспільства та держави, виховання почуття поваги і гордості до рідного краю, шанування державних символів, КонституціїУкраїни у кожному кабінеті є куточки державної символіки. Новий 2019/2020 н.р. розпочався уроком «Чесність та довіра – основа добрих стосунків»;  «Ми – жителі планети Земля. Ми – рівні»;

Протягом ІІ семестру  навчального року  проведені ряд виховних заходів.

Наприклад, до Дня Соборності проведено виховні години «Єднання заради Незалежності», «Україна - єдина  країна».;

-до вшанування подвигу Героїв Крут - «Подвиги Героїв Крут: погляд сьогодення».

Під час проведення Тижня сталого розвитку проведено заходи «Феномени медіа культури: соціальна культура у віртуальному просторі», флешмоб «Друзі,єднаймося!». До Міжнародного дня  Рідної мови учні проведено заходи  “Українська мова в світі”,«Рідна мова- чиста, як роса».Захід до 76-ї річниці визволення Широківщини  пройшов під гаслом  «Памʼятаємо про подвиг».

Свято до Шевченківських днів учням запам’яталося  віртуальною мандрівкою шляхами Тараса Шевченка. Під час карантину та дистанційного навчання в школі проведено онлайн-акції  «Яскравий Великдень» та «День Землі».

Напротязі  ІІ семестру поточного навчального року  в школі проходили Тижні:

1. Тиждень протидії булінгу

2. Тиждень сталого розвитку        

Протягом року  учні школи стали активними учасниками районних, обласних, Всеукраїнських та Міжнародних конкурсів:

Районний  фестиваль спортивно-технічного моделювання «Techno Models-2020» І м.

 Всеукраїнський конкурс «Фінансова  грамотність» І м.

Освітня акція «Урок безпеки»

Всеукраїнський конкурс до Дня Гідності та Свободи (Диплом I  та ІІІ ст.)

Районний тур Міжнародного конкурсу знавців української мови ім.. П. Яцика ІІ м.

Всеукраїнський конкурс «Захисники України» (Диплом I  та ІІ ст.)

Всеукраїнський  літературний конкурс «Золоте перо» 2019-2020»

Районний конкурс «Собори наших душ»(література) І м.

Всеукраїнський Різдвяний конкурс «Зимові свята в традиціях нашого народу» (Диплом I  та ІІ ст.)

Районний фестиваль «Новорічна феєрія» ІІ м.

Всеукраїнський  конкурс «Основи кібербезпеки»  Сертифікат учасника

Обласний конкурс малюнків «Зоологічна галерея» ІІІ м.

Обласний конкурс «Розповім про подвиг» І м.

Всеукраїнський конкурс «Слово до слова», о/п «На  урок»;

 Дистанційний конкурс «Стоп коронавірус»,платформа «Інфоурок»;

 Всеукраїнський конкурс «Українське народознавство», о/п «Всеосвіта».

 Всеукраїнський конкурс «Фінансова грамотність».

Учні 9 класу пройшли онлайн-тестування «Методика дослідження професійних інтересів і цінностей» та «Методика дослідження IQ і інтелектуальних професійно-значущих якостей»

  У школі проводилась належна робота з формування здорового способу життя, попередження дитячого травматизму, спортивно-масова робота. В 2019-20 н.р. педагогічний коллектив спрямував роботу на запобігання дитячому травматизму як під час уроків так і у позаурочний час.  Значна увага була приділена проведенню профілактичних бесід, інструктажів, організації чергування учнів у школі. Протягом року проведені бесіди по профілактиці дитячого травматизму:

-           Правила дорожнього рух;

-           Правила протипожежної безпеки;

-           Запобігання отруєнням;

-           Правила безпеки при користуванні газом;

-           Правила безпеки з вибухонебезпечними предметами;

-           Правила безпеки на воді;

-           Правила безпеки користування електроприладами, при поводженні з джерелами електроструму;

-           Я обираю здоровий спосіб життя  (з профілактики ВІЛ / СНІДу);

-         Стоп! Коронавірус!

Протягом семестру учні школи стали активними учасниками  спортивно-масових заходів:

-  Спортивні змагання з міні-футболу серед хлопців та дівчат  5-9 класів;

-Спортивні змагання «Ну-мо,хлопці»;

-Малі Олімпійські ігри;

- Олімпійський Тиждень.

  Миценко В.М., Лукаш І.В . Алексеєнко А.М., Білоусенко Т.О., Дишко Л.І., Бойко Н.О.є постійними учасниками вебінарів,інтернет конференцій  з питань навчання та виховання.З питання виховання та розвитку учнів, вчителі прийняли участь в таких вебінарах:

«Універсальні логопедичні вправи для покращення дикції школярів»;

«Смислове читання, як основа розвитку дитини»;

«Людина і суспільство»;

«На допомогу вчителю: захоплюючі матеріали для роботи на уроках та в позаурочний час»;

«Корекційні методики роботи з дітьми з особливими освітніми потребами»;

«Формування екологічної культури та грамотності в позаурочний час учнів»;

«Формування звичок здорового способу життя в освітньому процесі»;

«Правильне харчування дітей дошкільного віку та учнів 1-4 класів»;

«Універсальні логопедичні вправи для покращення дикції школярів»;

«Концепція основних міжнародних досліджень шкільної освіти»;

Інтернет-олімпіада як різновид інтелектуальних змагань учасників освітнього процесу»;

«Підліткова депресія: Причини виникнення та алгоритми подолання»;

«Можливості вільної гри для розвитку соціальних і емоційних компетенцій» тощо.

  Важливе завдання школи – створити такі умови, щоб учні після уроків залишалися в школі, знаючи, що їм буде цікаво. Тому в школі працює гурток  «Футбол» (керівник Щербань В.І.),  «Пізнайко» (керівник  Дишко Л.І.), образотворчого мистецтва (керівник Дишко Л.І.),  інформаційних  технологій (керівник Лукаш І.В.), «Виготовлення сувенірів» (керівник Мастабай Г.І.) На період карантину було створено групу у Вайбері «Гурткова робота», де вихованцям гуртка надавалися онлайн-консультації по образотворчому мистецтву, виготовленню сувенірів, про  створення відео-презентацій, про вправи з м’ячем, правила гри у футбол та інше.

 Особлива увага приділяється дитині-сироті; дітям, які потрапили в тяжкі життєві  ситуації, дітям-чорнобильцям,  дітям матерів-одиначок та дітям з багатодітних сімей.

 Організована спільна робота педагогів, батьків та учнів. Батьки залучаються до участі в загальношкільних та класних заходах. Також, у школі двічі на семестр проводяться класні батьківські збори.

Класні керівники ведуть спостереження за учнями з девіантною поведінкою, проводять індивідуальні бесіди як з учнями, так і з їх батьками, відвідують учнів вдома, у виховні плани класних керівників введено «Годину психолога». Результати роботи є в звітах вчителів, на сайті школи та на сторінці у фейсбук https://www.facebook.com/Запорізька-школа-загальної-середньої-освіти-.

Харчування учнів

В 2019-2020 навчальному році в Запорізькій філії було організовано безкоштовне харчування для учнів 1 та 2 класів ( всього 8 учнів)

Для учнів пільгових категорій :

дитини-сироти Осипенка Сергія (7 клас)

та  Чанталоя Максима (8 клас) згідно довідки про призначення допомоги малозабезпеченим сім’ям, виданій Чанталой А.В.  (період харчування з 19.09.по 31.12.2020)

Харчує учнів  ФОП Фіщенко

Матеріально-технічна база

Будівлі, приміщення  школи  та благоустрій території  знаходяться  у  задовільному  стані.

 Ремонт шкільних приміщень проводиться виключно силами працівників школи та батьків.

           З метою покращення своєї матеріально-технічної бази, школа співпрацює з Широкывською селищною радою, ФГ «Граніт» та «Джерело».

 

 

 

Завідувачка філії :                                                                  В.М. Миценко

Звіт директора школи Миценко В.М. за 2018-2019 навчальний рік

 

Щорічний звіт
 директора КЗ «Запорізька школа загальної середньої освіти І-ІІ ступенів» Широківської селищної ради  перед педагогічним колективом та громадськістю 

8 червня 2019 року

 

 

    КЗ «Запорізька школа загальної середньої освіти І-ІІ ступенів» Широківської селищної ради є комунальною власністю Широківської селищної  ради.

   Управління та фінансування здійснюється відділом освіти виконавчого комітету Широківської  селищної ради .

   Будівля школи прийнята в експлуатацію в 1967 році, земельна ділянка школи становить 2 га.

   КЗ «Запорізька школа ЗСО»  здійснює свою діяльність на підставі ст.53 Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», постанов Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №778 «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад», вимог Концепції профільного навчання в старшій школі, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 11.09.2009 №854 «Про затвердження нової редакції Концепції профільного навчання у старшій школі», «Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально - виховного процесу» ДСанПіН 5.5.2.008-01, власного Статуту (2018 рік), забезпечує одержання учнями загальної середньої освіти на рівні Державних стандартів і має свідоцтво про державну реєстрацію  юридичної особи №570479 від 17.09.2002 р., свідоцтво про атестацію закладу №039189 від 15.09.15 р. та ліцензію на здійснення освітньої діяльності сфері загальної середньої освіти (реєстраційний номер №0086).  

  Школа працює за п’ятиденним робочим тижнем, за робочими навчальними планами, що складені відповідно типових навчальних планів для  загальноосвітніх навчальних закладів.

  Юридична адреса навчального закладу: вул. Шкільна,31А с. Запоріжжя

Широківського району Дніпропетровської області  53752

  Мова виховання та навчання: українська

  Кількість місць за ліцензованим обсягом:  100

  Кількість учнів у навчальному закладі: 44.

                  Кадрове забезпечення навчального закладу:

Загальна  кількість  працівників  закладу - 20,  в  т.ч.:

 обслуговуючий персонал:

бібліотекар – 1 (0,5 ст.)

водій – вакансія

кочегар -1

робітник -1 (0,325 ст.)

прибиральник  - 2

-сторож - 2

 педагогічних  працівників – 13, з них мають:

- вищу  освіту - 12 чол.;

-   спеціальна педагогічна - 1 чол.

За  кваліфікаційними  категоріями:

- вища  категорія         – 6 чол.;

- І категорія – 3 чол.;

- ІІ категорія –  3 чол;

- спеціаліст –  -

- 9 тарифний  розряд – 1 чол;

Звання  «старший  вчитель»  мають два вчителі;

Вчителів- пенсіонерів - 3 - 23 % (кількість,  %  від  загальної  кількості);

- молоді  спеціалісти  до  3-х  років – немає.

 

  Медичне обслуговування учнів у закладі забезпечується медичними працівниками Благодатнівської медамбулаторії та Широківської ЦРЛ ДОР.

  У вересні, листопаді 2017, квітні 2018 року всі учні школи пройшли поглиблений медогляд в Чапаєвській медамбулаторії та Широківській ЦРЛ ДОР. Дані огляду узагальнені та доведені до відома батьків. В класних журналах оформлені листи здоров’я.

   20 працівників школи пройшли медичний огляд в червні - липні 2017 р.

   Питний режим в школі забезпечується шляхом роботи питного кулера.

   Відповідно  наказу №38 МОЗ від 28.09.1994 р. «Про організацію та проведення заходів та боротьби з педикульозом», наказу №30 МОЗ України від 09.02.1991р. «Про заходи щодо профілактики і боротьби з грипом та ГРВІ в Україні» в школі постійно проводиться профілактична робота щодо попередження грипу, ГРВІ, педикульозу, гепатиту тощо. В школі розроблено і виконуються заходи по створенню безпечних та здорових умов праці відповідно до вимог нормативних документів.

   Харчування учнів школи  було організоване на базі КЗ «Благодатнівська школа ЗСО» шляхом підвозу шкільним автобусом . Учні пільгових категорій харчувалися безкоштовно 10 грн. в день.

Навчальний процес у школі організований відповідно до робочого навчального плану школи. Згідно нього навчання у 2018-2019 навчальному році  тривало з 1 вересня 2019 року  по 25 травня 2019 року за симестрами.

  

   Адміністрацією школи було проведено співбесіди  з вчителями, перевірку навчальної документації, класних журналів, календарних та поурочних планів, зошитів для контрольних, практичних та лабораторних робіт щодо з’ясування рівня виконання навчальних програм та планів. Під час перевірки зверталась увага на якість і своєчасність виконання  навчальних програм, зміст програмового матеріалу з кожної теми і запис виконання його в класному журналі, проведення передбаченого мінімуму контрольних, практичних, лабораторних робіт, тематичного оцінювання навчальних досягнень, умінь та навичок учнів, екскурсій, уроків позакласного читання та розвитку мовлення, обов’язкових практичних робіт  з фізики, хімії, біології, географії, історії.

  Проведена перевірка показала, що навчальні плани і програми за І і ІІ семестр 2018-2019 навчального року з усіх предметів інваріантної  частини навчального плану виконано (варіативна частина в 2018-2019 н. р. з метою економії коштів не використовувалась).

  Вивчення навчального матеріалу було послідовним, з дотриманням кількості годин, визначених навчальними програмами на кожну тему. Записи у класних журналах відповідають навчальним програмам  і календарному плануванню.

  Учителі школи провели необхідну кількість контрольних робіт, інших видів перевірки знань з української мови, математики тощо відповідно до вимог навчальних програм та критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів загальноосвітніх шкіл .

 З усіх предметів здійснювалося тематичне оцінювання навчальних досягнень, умінь та навичок учнів. Кількість тематичних оцінок  відповідає вимогам навчальних програм.

З метою недопущення перевтоми учнів контрольні роботи проводилися згідно графіка складеного  заступником директора школи з навчально - виховної роботи.

 

     В 2017-18 н. р. КЗ «Запорізька школа ЗСО» подовжила роботу над методичною проблемою по темі «Розробка системи освітнього простору через соціалізацію особистості громадянського в умовах підвізної малокомплектної сільської школи» . Робота над проблемою стимулювала колектив до практичного втілення ідей та основних принципів особистісно зорієнтованого навчання.

         Особливу роль у системі науково-методичної роботи школи відіграє діяльність науково-методичної ради. Члени ради організовують і координують методичну роботу в школі: розглядають на своїх засіданнях важливі питання навчально-виховного процесу, затверджують плани роботи методичних  об’єднань, творчих груп, розглядають питання педагогічної майстерності, вивчення і впровадження елементів педагогічного досвіду, інноваційних технологій, результативність форм методичної роботи.

       У 2017-2018 н. р. основними формами методичної роботи з педагогічними працівниками школи були: педагогічна рада, методична рада, методичні об'єднання вчителів - предметників, методичне об'єднання класних керівників, інструктивно-методичні наради, психолого-педагогічні семінари, самоосвіта тощо.

Основними проблемними питаннями в організації методичної роботи, роботи з кадрами були:

1.   «Упровадження інновацій як засобів, механізмів розвитку

освітніх систем закладу освіти району: управлінських, методичних, навчально-виховних»; .

2.   «Соціалізація учнівської молоді в умовах реформування та гуманізації освіти»;

3.   «Забезпечення формування особистості учня на основі розвитку його творчих можливостей і самовдосконалення».

  На засіданнях трьох методичних об'єднань школи (учителів-словесників, початкових класів, класних керівників) вивчався:

зміст програм, їх методичний супровід;

     розроблено методичні рекомендації, конспекти першого те­матичного уроку;

     опрацьовано наукову та методичну літературу з питань упро­вадження інноваційних технологій;

     заслухано інформацію про здійснення самоосвіти, виконан­ня до курсових і після курсових завдань учителями.

     Працюючи над виявленням і розвитком здібностей кожної дитини, формуванням духовно багатої, фізично розвиненої, творчо мислячої, конкурентоспроможної особистості, педагоги методичного об’єднання початкових класів перед собою в 2018-2019 н. р. ставили такі завдання :

 - використовувати активні методи навчання та виховання у навчальному процесі.

 - формувати предметну компетентність учнів на основі діяльного підходу до навчання .

       Вчителі початкових класів впроваджують в освітній процес передові педагогічні технології: інтегроване навчання (Мастабай Г.І.), групова робота (Бойко Н.О.), удосконалення навичок читання (Федорук Н.С.), розвиток творчих здібностей на уроках (Дишко Л.І.).

     На засіданнях методичних об’єднань педагоги обговорювали питання вивчення та аналізу стану викладання , рівня та якості навчальних досягнень школярів з окремих предметів, рівня вихованості учнів та шляхи вдосконалення виховного процесу, розглядалися питання застосування нових педтехнологій , обмінювались власним досвідом, знайомились з новинками методичної літератури, обговорили Концепцію «Нова українська школа». Дієвою формою обміну досвідом було проведення відкритих уроків, відкритих виховних годин, виховних заходів, свят. Як правило, це були нестандартні уроки, нестандартні форми проведення виховний заходів.

    Члени МО вчителів-словесників спрямували свою роботу на реалізацію завдань росту професійної майстерності, приділяли увагу практичному спрямуванню уроку, використанню інноваційних підходів до навчання і виховання учнів,  підготовці випускників до ДПА та ЗНО, відвідування уроків з наступним обговоренням.

  Слід відмітити плідну роботу  МО вчителів-словесників, результатом якої стали участь учнів школи у районних конкурсах  знавців української мови ім. П.Яцика, конкурсі «Собори наших душ» ( І м. в номінації «Поезія») та конкурсі ім. Т.Шевченка .   

 Силами методичного об’єднання  було проведено урочисту лінійку, присвячену Дню української писемності та виховний захід до Всесвітнього дня рідної мови .

  Методичне об’єднання класних керівників у 2017-2018 навчальному році працювали над реалізацією творчих здібностей, нахилів, уподобань кожної дитини шляхом індивідуально-особистісного підходу під час організації освітнього процесу. За основу в своїй роботі брали Програму «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх закладів», використовуючи такі форми роботи: класні години, диспути, конкурси, етичні бесіди, анкети думок, тематичні конференції, години спілкування, створювали проекти.

Велика увага приділялася  правовій освіті учнів і батьків, формуванню активної позиції у правовій сфері. З цією метою проведено бесіди «Права дитини», «Конвенція ООН про права дитини», «Знай свої права» тощо.

Вчителі школи є активними учасниками  вебінарів. На протязі 2018-19 н. р. педагоги школи  прийняли участь у 64-рьох вебінарах.(Додаток 1,2)

   На виконання наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243 «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641,  2017-2018 навчальному році здійснювалася виховна робота у школі. Відповідно до Орієнтирів виховання у сучасній школі виховання учнів здійснюється у контексті громадянської і загальнолюдської культури, охоплює весь навчально-виховний процес, ґрунтується на свободі вибору мети життєдіяльності та поєднує інтереси особистості, суспільства і держави. Виховна робота в школі здійснювалася за напрямами :

•     національно-громадянське виховання;

•     екологічне виховання та формування здорового

 способу життя;

•     військово-патріотичне виховання;

•     трудове виховання та профорієнтаційна робота;

•     морально-правове виховання;

•     художньо-естетичне виховання;

•     творчий розвиток особистості;

•     родинно-сімейне виховання.

  З  метою формування ціннісного ставлення до суспільства та держави, виховання почуття поваги і гордості до рідного краю, шанування державних символів, КонституціїУкраїни у кожному кабінеті є куточки державної символіки. Новий 2017/2018 н. р. розпочався уроком «Україна - держава європейська».

 Протягом  2017/2018 навчального року  проведені ряд виховних заходів.

Наприклад, свято до Дня знань ( Лукаш І.В., Бойко Н.О...);

-     виховні години для учнів 1-11 класів, присвячені Дню партизанської слави  «Подвиги  підпільно-партизанського  руху в роки Другої світової війни» (класні керівники 1-11 класів);

- до Дня туризму проведено краєзнавчу вікторину «Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо (Алєксєєнко А.М., Мерончук З.А .)   та екологічну акцію «Чисте подвір’я» ;

- до Дня Миру єдиний урок Миру «Разом заради миру: повага, безпека та гідність для всіх» та флешмоб «Голуб миру» (класні керівники початкової школи);

- до  роковин трагедії  Бабиного Яру  проведено відкритий виховний захід «Сторінки трагедії Бабиного Яру», переглянуто фільм «Жахіття урочища Бабин Яр» (Мерончук З.А., Лінік С.М.);

-     свято, приурочене до Дня вчителя (  Мерончук З.А., Лінік С.М. );

-     до Дня захисника України поведено класні виховні години «Ми – нащадки славних козаків» (класні керівники);

-     мітинг-реквієм біля пам’ятника загиблим воїнам, присвячений 73-річниці визволення України від німецьких загарбників «Вічна слава» (Класні керівники);

- з нагоди відзначення Дня Гідності та Свободи  проведено тематичні виховні години: «Герої вільного народу»,  «У серці моїм – Україна»,

«Герої поряд з нами» (класні керівники);

-     відкритий виховний захід, присвячений  Дню пам’яті  жертв Голодомору «Голодомор 1932 – 1933 років, пам’ять народу» (Миценко В.М., Миценко Ф.М.);

 - Всеукраїнська акція  „16 днів проти насильства” (класні керівники.);

-до Міжнародного Дня боротьби зі СНІДом  класні керівники Алексеєнко А.М. та Бойко Н.О. провели тренінг для старшокласників «Міфи та реальність про СНІД» тощо.

  На протязі навчального року в школі проходили Тижні:

1.Олімпійський  тиждень»

2.Тиждень  безпечного  використання  газу  в  побуті

3.Тиждень  безпеки дорожнього руху

4. Тиждень  безпечної  поведінки  на  льоду

 5.Тиждень правознавства «Я маю право» .

       Протягом року учні школи були активними учасниками районних виховних заходів:

   районний етап конкурсу  «Собори наших душ» (Пєров Дмитро, 6 клас, І  м. в номінації «Поезія», та  Чернявська Оксана в номінації живопис (без призового місця);

      конкурсах «Новорічна газета», «Новорічна іграшка», «Новорічна ялинка».

 У школі проводилась належна робота з формування здорового способу життя, попередження дитячого травматизму, спортивно-масова робота. В 2018-19 н.р. педагогічний колектив спрямував роботу на запобігання дитячому травматизму як під час уроків, так і у позаурочний час.  Значна увага була приділена проведенню профілактичних бесід, інструктажів, організації чергування учнів у школі. Було проведено бесіди по профілактиці дитячого травматизму:

-     правила дорожнього рух

-     правила протипожежної безпеки

-     запобігання отруєнням

-     правила безпеки при користуванні газом

-     правила безпеки з вибухонебезпечними предметами

-     правила безпеки на воді

-     правила безпеки користування електроприладами, при поводженні з джерелами електроструму

-     я обираю здоровий спосіб життя  (з профілактики ВІЛ / СНІДу).

  Система організації спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи в школі проводилась  за річним планом спортивно-масових та фізкультурно-оздоровчих заходів  на 2017/2018 навчальний рік. Основним принципом фізичного виховання учнів є принцип оздоровчої спрямованості. Його реалізація передбачає зміцнення здоров’я дітей та створення такої системи  педагогічного впливу, яка б не шкодила їх здоров’ю.

    Згідно наказу Міністерства охорони здоров’я учні школи щорічно проходять поглиблений медичний огляд стосовно допуску  до занять з фізичної культури, а також до змагань. Відповідно результатів поглибленого медичного огляду учнів було розподілено на медичні групи. Керуючись державними програмами з фізичного виховання в школі проводилась фізкультурно-оздоровча робота, яка включала в себе: фізкультурні заняття; спортивно-масові заходи; індивідуальні заняття; гурткову роботу. Майже всі спортивно-масові та фізкультурно-оздоровчі заходи школи були спрямовані на підготовку учнів до участі в зональних та районних  змаганнях і на пропаганду здорового способу життя.

  Протягом навчального року учні школи були активними учасниками  загальношкільних спортивно-масових заходів:

- І етап Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Джура»;

-  спортивні змагання з міні-футболу серед хлопців та дівчат  5-11 класів;

- спортивні змагання «Ну-мо, хлопці»;

- спортивні змагання з волейболу та піонерболу;

- спортивні змагання  з настільного тенісу серед учнів 5-11 класів та змішаних пар; проведено Малі Олімпійські ігри та Олімпійський тиждень.

Участь учнів школи відзначена у районних спортивних заходах:

- змагання з футболу на приз клубу «Шкіряний  м’яч» ( хлопці 2006 року народження) ІІ м.

- змагання з футболу на приз клубу «Шкіряний  м’яч» (хлопці 2007 року народження) ІІІ м.;

- районні змагання з легкоатлетичного чотириборства: метання малого м’яча І м. (Жуліков Е., 9кл.) та біг на 500 м І м. (Сисак А., 8 кл.).

 Школа прийняла участь в екологічному міжнародному конкурсі ЕКО-DRIVE (вч.Лукаш І.В., Дишко Л.І., Мастабай Г.І.)

  З метою  розвитку нахилів та здібностей учнів школи в школі працювали гуртки: гурток  «Футбол» під керівництвом Щербаня В.І.,  гурток «Образотворче мистецтво» (керівник Дишко Л.І.), гурток «Пізнайко» (керівник Федорук Н.С.)

Особлива увага приділяється дітям, які потребують допомоги: дітям-сиротам, дітям позбавлених батьківського піклування», дітям-чорнобильцям,  дітям матерів-одиначок, дітям з багатодітних сімей та дітям, які опинилися в кризових ситуаціях.

  З метою запобігання дитячому травматизму та  профілактики всіх видів дитячого травматизму напередодні всіх канікул класними керівниками проводилися інструктажі  з питань безпеки життєдіяльності,  виховні заходи під гаслом «Один дома» з метою попередження нещасних випадків під час канікул.

  Заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму передбачені і проводяться  згідно з річним планом роботи школи, планом виховної роботи школи, за виховними планами  класних керівників.

  Протягом 2018 -2019 н. р. з учнями школи жодного випадку травмування не сталося.

  На належному рівні була організована спільна робота педагогів, батьків та учнів. Батьки залучалися до участі в загальношкільних та класних заходах. Також, у школі двічі на семестр проводяться класні батьківські збори. В 2018-19 н.р. тематика батьківських зборів була спрямована на вивчення питань «Особливості організації навчального процесу учнів школи», «Батькам про права та обов’язки дітей», «Розвиток гармонійно розвинутої особистості підлітка», «Нова українська школа» тощо.

 Класні керівники постійно ведуть спостереження за учнями з девіантною поведінкою, проводять індивідуальні бесіди як з учнями, так і з їх батьками, відвідують учнів вдома, у виховні плани класних керівників введено «Годину психолога». Про стан відвідування учнями школи

     Відповідно до Закону України "Про освіту» та на виконання наказу МОН України від 04 вересня 2003 року № 595 “Про вдосконалення постійного контролю за охопленням навчанням і вихованням дітей»  та з метою забезпечення конституційного права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти, вдосконалення постійного контролю за охопленням навчанням і вихованням дітей і підлітків шкільного віку, в школі постійно здійснюється контроль за відвідуванням учнями школи.

   Класні керівники у класних журналах заповнюють щоденно сторінку обліку відвідування учнями уроків та підбивають підсумки відвідування учнями  школи що семестру. Крім того, у школі ведеться журнал контролю за відвідуванням школи.      Кожного робочого дня черговий клас відмічає відсутніх на уроках , щоденна інформація передається до відділу освіти. У школі проводяться рейди «Урок», під час яких виявляють учнів, які систематично запізнюються на уроки або відсутні  без поважних причин. З цими учнями та їх батьками проводяться роз'яснювальні бесіди про неприпустимість безпричинних пропусків уроків.    Всі батьки учнів школи попереджені  про відповідальність за дотримання законодавства про загальну середню освіту .

   Питання  з обліку відвідування учнями школи без поважних причин розглядалися на шкільній лінійці , нараді при директору,  на засіданні МО класних керівників, на батьківських зборах. Результати стану відвідування учнями школи аналізуються заступником директора з НВР в кінці кожної навчальної  чверті, семестру.

Матеріально-технічна база

Будівлі , приміщення та територія школи  знаходяться  у  задовільному  стані.

  Ремонт шкільних приміщень проводиться виключно силами працівників школи . В школі обладнано   6 класів-кабінетів,4 класні кімнати, спортивна зала, дві майстерні,  методичний кабінет, кабінет інформатики, кабінет «ЗВ», їдальня, медичний кабінет.

     З метою покращення своєї матеріально-технічної бази, школа співпрацює з виконкомом Широківської селищної ради, Благодатнівським старостатом Широківської селищної ради, ФГ «Граніт», «Джерело», «Імпульс-АП». Депутат обласної ради  Шепілов М.В. виділив у 2018-19 н.р. кошти в сумі 7 800 грн. на придбання меблів.

 Силами працівників школи утримується в належному стані оргтехніка, засоби ІКТ та інше технічне обладнання школи.

 

Директор школи       В.М. Миценко